Skuldras digitala svarshanteringstjänst automatiserar arbetet, ökar informationssäkerheten och integrerar skuldutredningens arbetsmoment i ett sammanhållet arbetsflöde.
Redan när första mötet bokas registrerar budget- och skuldrådgivaren den överskuldsatta individen i Skuldra. Tjänsten sänder en elektronisk fullmakt till klienten för digitalt godkännande via BankID. När fullmakten skrivs på hämtar tjänsten in information från fordringsägare automatiskt. Redan i det inledande rådgivningsmötet kan partnerna utgå ifrån en korrekt nulägesbeskrivning av den ekonomiska situationen som klienten behöver hjälp med. I de fall det är lämpligt kan justeringar göra på skuldbilden innan den importeras in i BOSS+ för vidare arbete och eventuell skuldsanering.
SKULDRA gör jobbet snabbare än nuvarande manuella insamling av individens totala skuldbild.
SKULDRA ger en lättförståelig översiktsbild av den aktuella situationen.
SKULDRA är molnlagrat med hög säkerhet. SKULDRA är byggt i samarbete med GDPR-jurister och datasäkerhetsleverantörer.